قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر
قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر

خواص بی نظیر جوانه گندم برای گلستر

در کشور ما از هزاران سال پیش ، در دوران باستان جوانه های غلات و اهمیت استفاده آن ها برای مردم شناخته شده بود و مصرف آن توسط اطبا قدیم بسیار توصیه میشد . یکی از این جوانه های پرمصرف و پرارزش جوانه گندم میباشد . زمانی که گندم جوانه می زند ، تغییر شکل داده و تغییرات شیمیایی که در آن در حین جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین های آن به شدت افزایش یابد . به طور کلی در فرایند جوانه زدن تمامی دانه ها ؛ ویتامین ها ، املاح و پروتئین های دانه جهت رشد جوانه و ریشه به مقدار زیادی افزایش می یابد تا بتواند قدرت کافی برای جوانه و رشد را داشته باشد . در شروع روند جوانه زدن ، نشاسته موجود در دانه شکسته شده و به قندهای ساده ی گلوکز و ساکارز تبدیل می شود که این عمل به وسیله آنزیم آمیلاز صورت می گیرد.

جوانه گندم یک غذای پرارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است . همچنین صد گرم جوانهٔ گندم ۷۱ میلی‌گرم کلسیم، ۱۰۵۰ میلی‌گرم فسفر و ۳۴۲ میلی‌گرم منیزیم دارد . ویتامین E امروز به عنوان معجزه گر جوانی و درمان ضعف جنسی معرفی می شود . سلنیوم و منیزیوم وجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها و سرطان موثر شناخته شده است. 

در واقع جوانه ها مواد غذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان ، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح محسوب می شوند .

گندم جوانه زده دارای ترکیباتی مانند ویتامین  A ، B1 ، B6 ، B12 ، E ، پروتئین ، اسید فولیک ، املاح کلسیم، فسفر، روی ، ید ، سلنیوم و منیزیم میباشد .

با مصرف جوانه های مختلف می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین های B را به بدن گلاستر خود برسانید و آنها را از مصرف ویتامین های شیمیایی نظیر ب-کمپلکس بی نیاز کنید . با توجه به این موضوع که تامین ویتامین های C و E ، بتاکاروتن و سلنیوم می تواند از اکسیداسیون چربی ها در بدن پرنده جلوگیری کند و نیز با تأمین منیزیم می تواند فشار خون را کنترل نماید ، به نقش مهم جوانه ها و گنجاندن آنها در برنامه غذایی گلاستر بیشتر پی می بریم . جوانه گندم و غلات از جمله خوراک هایی میباشند که تقریبا تمامی پرورش دهنده های داخلی و خارجی و دامپزشکان و دکترهای تغذیه بر روی مصرف آن اتفاق نظر دارند و گنجاندن آن در رژیم غذایی را بسیار توصیه کرده اند . همچنین به دلیل انرژی فراوان و ویتامین های بسیاری که در این فرآورده موجود است ، برای قناری های بیمار و ضعیف و آنهایی که دوره نقاهت بیماری خود را می گذرانند یک غذای کامل و مقوی محسوب میگردد که میتواند سریعتر گلاستر ضعیف شما را به حالت طبیعی خود بازگرداند.

جوانه غلات دارای مواد مغذی و ضروری است که مصرف آن به بدن پرنده سود فراوان می رساند. جوانه غلات سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است که غدد جنسی را فعال می سازد و برای خون سازی بسیار مفید است.

اگر جوانه گندم به اندازه یک سانت رشد کند و سپس خشک و آسیاب شود ، آرد جوانه گندم به دست می آید که می تواند به عنوان مکمل در داخل غذای تخم مرغی گلاستر در زمان جوجه کشی به کار رود .

ویتامین E موجود در جوانه گندم برای اختلالات نطفه ای و ضعف تخم گذاری ماده ها نیز مفید است ، همچنین تقویت کننده قوای جنسی نرها بوده و برای درمان ضعف جنسی گلاستر های مسن و آماده سازی و تقویت نطفه هر چه بهتر آنها استفاده شود .

گندم جوانه زده به مقدار زیادی دارای فیبر و آب است که باعث دفع کامل مدفوع شده و از یبوست گلاستر که یکی از مشکلات شایع این نژاد است جلوگیری میکند . 

ویتامین B1 موجود در جوانه گندم موجب رفع خستگی مفرط ، ضعف و بی حالی پرنده شما می شود .

همچنین ویتامین های گروه B در جوانه گندم میتواند استرس را از گلاستر شما دور کند و جذب ویتامین های مواد غذایی را در پرنده بالا ببرد .

از آنجایی که جذب ویتامین A در روده انجام می پذیرد و به دلیل اینکه جوانه گندم هضم غذا را در معده و روده آسان می سازد باعث جذب بهتر ویتامین A در روده شده و همچنین خود دارای مقدار قابل توجهی ویتامین A نیز هست و به سیستم بینایی و جلوگیری از ضعف بینایی گلاستر کمک فراوانی می کند . استفاده از این فرآورده پر ارزش در زمان جوجه کشی به صورت تازه یا پودر ، میتواند جوجه هایی درشت تر و قوی تر را نصیب شما کند . 

روش تهیه جوانه گندم :

برای تهیهٔ جوانهٔ گندم لازم است گندمی سالم و تازه که خرد و شکسته نباشد تهیه کرده ، پس از پاک کردن ، به مقدار نیاز آن را کاملاً شسته و در ظرفی محتوی آب نیم گرم بریزید و بگذارید تا ۲۴ ساعت خیس بماند . سپس آب آن را دور ریخته و داخل یک ظرف مانند آبکش بریزید و یک پارچه نمدار روی آن قرار دهید و در جایی نسبتا گرم بگذارید و تا زمانی که تمام گندم ها جوانه بزنند ، به پارچه روی آن مرتبا آب بپاشید تا همیشه نمدار بماند . بعد از اینکه حدود ۵ میلی متر جوانه زدند (قبل از اینکه قسمت سبز جوانه از غلاف خود بیرون بیاید ، حدودا 2 روز) میتوانید پس از شستشوی کامل و گرفتن آب آن ، برای گلاستر خود مصرف کنید.

استفاده هفتگی یا دو هفته یکبار به اندازه یک شستی از این غذای پرارزش نیاز پرنده شما را به طیف وسیعی از ویتامین و املاح برطرف میکند . چنانچه تا به حال از جوانه گندم برای گلاستر خود استفاده نکردید پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از لک ناگهانی ناشی از تغییر رژیم غذایی ، ابتدا استفاده از آن را با فواصل بیشتر و مقدار کمتر آغاز کنید و در مجموع در مصرف آن زیاده روی نکنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد