قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر
قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر

خواص استفاده از سرکه سیب برای گلاستر

از سرکه سیب در تمامی فصول سال می توان استفاده کرد ، ولی مصرف آن در فصول گرم سال اهمیت بیشتری دارد . بطور کلی پرندگان گرما را از طریق تبخیر آب از ریه خود دفع می کنند و در زمانی که دمای محیط از حد خاصی تجاوز می کند و گرمتر از حد معمول می شود پرنده شروع به له له زدن می کند و این موضوع باعث کاهش سطح دی اکسیدکربن خون حیوان می شود و افزایش ضربان و تنفس را در پی دارد . در فصول گرم سال که سرعت تنفس پرنده زیاد می شود از نظر بیوشیمیایی تغییراتی در میزان اسیدیته خون ایجاد می شود و این پدیده منجر به از کار افتادن بسیاری از آنزیمها شده و صدمات شدیدی به بدن گلاستر وارد می شود و در صورتی که این وضعیت ادامه یابد در فصل جفت در ماده گلاسترها باعث عدم تخمگذاری و یا تولید تخم با پوسته نازک و در نهایت مرگ حیوان می شود .

با اضافه کردن سرکه سیب به مقدار مناسب (در ادامه خواهیم گفت) می توان محیط آب را اسیدی کرد و به حیوان در پایین آمدن دمای بدنش کمک کرد. 

همچنین سرکه سیب قادر است آنزیمها و ویتامینهای مانند : E,C,A,P,B1,B2,B6 و املاح معدنی مورد نیاز بدن حیوان از قبیل : پتاسیم ، کلورین ، گوگرد ، فسفر ، منیزیم ، آهن و سیلسیوم را تأمین کند.

سرکه سیب با اسیدی کردن روده و گوارش ، هضم و جذب غذا را در بدن گلاستر بالا میبرد و سوخت و ساز را بهبود میبخشد . همچنین سرکه سیب در از بین بردن برخی از میکروب ها و باکتری ها و حتی انگل های گوارشی میتواند مفید واقع شود .

بعضی از پرورش دهنده ها معتقدند سرکه سیب میتواند در گلاسترهایی که به دلیل کم تحرکی چربی زیاد گرفته اند نیز موثر باشد و باعث چربی سوزی به طور طبیعی گردد .

سرکه سیب با باکتری هایی که منشاء مشکلات گوارشی هستند مقابله کرده و از بروز بسیاری از مسمومیت ها نیز جلوگیری میکند.

سرکه سیب سرشار از پکتین است. این فیبر حلال، جذب مواد غذایی و مایعات را در روده کند کرده و با عبور آرام از دستگاه گوارش کلسترول را دفع می کند و جذب کلسیوم را در بدن قناری بالا میبرد .

 استفاده از سرکه سیب در روزهایی که رژیم گلاستر شما قلیایی میباشد (نظیر تخم مرغ ، ذرت ، کاهو و سبزیجات ، برخی میوه ها ، ...) میتواند به تنظیم PH گوارش قناری و هضم و جذب بهتر کمک شایانی نماید .

مقدار مصرف:

برای بهبود روند تغذیه و محافظت در مقابل بیماری در گلاستر توصیه می شود هفته ای یکبار سرکه سیب به آب آشامیدنی قناری اضافه شود . مقدار مصرف سرکه سیب در هر 100 میلی لیتر آب حدود نیم سی سی (10-15 قطره) می باشد .

در نظر داشته باشید شرط اول و آخر برای تهیه سرکه سیب ، طبیعی و بهداشتی بودن آن است . در نتیجه تلاش کنید آن را از جای مطمین تهیه نمایید . سرکه های کارخانه ای عموما از اسیدهای شیمیایی و اسانس تهیه میشوند که گزینه مناسبی نیستند . زیرا شیمیایی بودن آن و یا بهداشتی نبودنش به مراتب آسیب ها و مضررات بیشتری نسبت به فوایدش به پرنده شما وارد میکند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد