قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر
قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر

خواص بی نظیر کلم بروکلی در پرورش گلاستر

نام بروکلی از کلمه لاتین (brachium) گرفته شده است که در زبان لاتین به معنای شاخه می باشد. بروکلی در ابتدا در ایالت کالابریای ایتالیا رشد کرد و نام کالابریز به آن داده شد و بعدها بر آن نام بروکلی نهادند. بروکلی از خانواده کلم ها می باشد و بهترین فصل برداشت آن پائیز و زمستان است . ساقه بروکلی باید سفت و ترد بوده و سر آن بنفش یا سبز تیره باشد .

نتیجه تصویری برای کلم بروکلی

غنچه های آن باید به صورت بسته باشد و گل های آن باز و زرد نشده باشد. قسمت خوراکی بروکلی "سر" نامیده میشود . "سر" اصلی در مرکز و بالای گیاه روئیده شده است، وقتی "سر" اصلی برداشته شود و قطع شود، "سرهای" جانبی شروع به رشد کرده و نمایان می شود.

بروکلی دارای ماده ای بنام سولفورافان  (SULFORAPHANE)

است که با استفاده از آن تعداد ، اندازه و تکثیر سلول های سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می دهد و از ابتلا به انواع سرطان ها جلوگیری می نماید.


بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید ، بتاکارون ، ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E و ویتامین K

می باشد و یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد پیشگیری می نماید و فرآیند پیری را به تاخیر می اندازد . مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای کاهش و تنظیم قند خون گلاستر بسیار مفید است .

کلسیم موجود در بروکلی به میزان کلسیم موجود در شیر است. در نتیجه مصرف آن برای پیشگیری و درمان نرمی استخوان گلاسترهایی که دچار آن هستند یا گلاسترهای ماده ایی که کمبود کلسیم دارند و در اثر آن تخم بدون پوسته یا با پوسته نرم میگذارند بسیار مفید است. توضیح اینکه استفاده از مکمل ها و خوراک هایی که حاوی ویتامین D هستند در حین مصرف بروکلی به جذب بیشتر کلسیم موجود در آن کمک زیادی مینماید . مصرف کلم بروکلی برای جوجه ها میتواند باعث رشد بهتر و استحکام بیشتر استخوان گلاسترهای شما شده و درنتیجه به این وسیله گلاسترهای درشت تری پرورش می دهید . همچنین کلم بروکلی غنی ترین منبع آهن در میان گیاهان بشمار می رود که نقش بسزایی در برطرف کردن کم خونی ناشی از فقر آهن دارد.

چگونگی انتخاب کلم بروکلی :

شاخه هایی که سبز تیره هستند را انتخاب نمایید، رنگ خوب گیاه نشانه مواد مغذی عالی می باشد. خوشه ای را با ساقه های سفت و ترد انتخاب نمایید ساقه هایی که خمیده یا لاستیکی هستند کیفیت ضعیفی دارند.

تصویر مرتبط

نحوه نگهداری و مصرف :

بهترین روش نگهداری کلم بروکلی این است که کلم بروکلی را در یخچال و در قسمت میوه جات و سبزیجات نگهداری نمایید . کلم بروکلی را چند ساعت قبل از مصرف در ظرفی از آب مغروق کرده و سپس حسابی بشوئید و خشک کنید . بیش از پنج روز در یخچال نگهداری ننمایید. از این سبزی مقوی میتوان به صورت تنها یا داخل غذای تخم مرغی به جای هویج یا حتی همراه با هویج استفاده کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد