قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر
قناری گلاستر.:.GLOSTER

قناری گلاستر.:.GLOSTER

وبلاگ رسمی پرورش قناری و معرفی نژاد گلاستر

بزرگ‌ترین معضل قناری ‌داری به سبک جدید و ایرانی

دوستان و یاران گرامی ، قناری و قناری داری چیزی نیست که در این سال‌های اخیر به ایران وارد شده باشد. قدمت قناری در ایران به دوران شاهان قاجار برمی‌گردد. در اینجا قصد ندارم وارد مبحث تاریخی قناری بشوم. اما یادآوری این قدمت کمک شایانی به پیش‌برد مبحث مورد نظرم می‌کند. به سادگی با دانستن قدمت قناری‌داری و قدمت داروهای مدرن و شیمیایی می‌توانیم نتیجه بگیریم که قناری خیلی پیشتر از این داروها به ایران وارد شد. یعنی قناری‌ها بدون دارو و کاملا طبیعی عمر می‌کرده‌اند. اما متاسفانه اکنون روزی نیست که در یکی از گروه‌ها یا کانال‌ها به توصیه‌های داروییِ بعضی از اساتید مجازی که بعضاً هزاران دنباله‌رو هم دارند برنخوریم. گویا همه این اساتید سعی در پیروز شدن در مسابقه "دارودهی" را دارند. وقتی لیست ارائه شده را می‌بینیم موی بر بدن‌مان سیخ می‌شود. امروز قصد دارم به این معضل بزرگ که گریبان‌گیر قناری و قناری‌پرور ایرانی شده بپردازم.

تصویر مرتبط

یکی در کلیپ آموزشی‌اش سه نوع غذای تخم مرغی را با ۸ قلم ویتامین‌های شرکتی مختلف مخلوط می‌کند و بیان می‌کند که جهت "پذیرایی" از قناری‌ها آماده کرده. این‌طور به نظر می‌رسد، هر که در داروخانه‌اش داروهای خارجی بیشتری داشته باشد با کلاس‌تر و قناری‌پرور بهتری است. 

آن دیگری بازار اینترنتی فروش دارو باز کرده و با افتخار خود را نماینده فلان و بهمان شرکت اعلام میکند. و مصرف ماهیانه آنتی‌بیوتیک را برای "پیشگیری" مرتبأ تبلیغ می‌کند و‌ ادله‌اش این است که اگر دارو و‌ ویتامینهای مختلف لازم نبود پس چرا تولیدشان می‌کنند؟ یک نابغه دیگر خود را دکتر معرفی می‌کند و آد۳ای را برای همه مشکلات تجویز می‌کند. جالب‌تر از این‌ها شخص دیگری است که تکلم به زبان شیرین مادری‌اش را هم بلد نیست، اما مدعی است، دارویی ساخته همه بیماری‌ها را خوب می‌کند و شاهد هم دارد. و صد البته فرمولش هم کاملأ سرّی است. گزافه‌گوهایی از این نوع متاسفانه در بین جامعه قناری‌دار ایرانی بسیار زیاد دیده می‌شوند. دوستانی که برای خرید به منزل بعضی از این اساتید رفته‌اند اذعان می‌کنند که قبل از ورود به سالن، حضرات اول داروخانه را به رخ‌شان می‌کشند که مطمئنأ تاثیر در قیمت قناری هم دارد. مثل کسی که ماشین مدل بالایش را برای تحت تاثیر قرار دادن مردم به رخ می‌کشد.

 

وقتی دوستان و یا تازه‌کاران از من در مورد مولتی‌ویتامین‌ها و دارو‌ها سوال می‌کنند و می‌گویم:"نمی‌دانم چه هستند و من استفاده نمی‌کنم" باورشان نمی‌شود. "چطور می‌شود تو در خارج از ایران زندگی کنی و با وجود وفور این داروها از آنها استفاده نکنی و یا نشناسی‌شان؟! پس مسلمأ یا دروغ می‌گویی و یا نمی‌خواهی به ما یاد بدهی." این است نتیجه رفتار این به اصطلاح اساتید. طوری کالاها و روشهای خود را تبلیغ می‌کنند که کسی به غیر از این را انجام بدهد و مثل من طبیعی کار بکند مورد شماتت قرار می‌گیرد.


بارها و بارها در گروه‌ها و کانال‌ها اعلام کرده‌ایم هیچ دارویی مثل مواد طبیعی عمل نمی‌کند. گفته‌ایم چیزی به اسم پیش‌گیری با آنتی‌بیوتیک وجود ندارد و‌ فقط شما بدن پرنده را تضعیف کرده و او را معتاد به آنتی‌بیوتیک می‌کنید. گفته‌ایم که پروبیوتیک بهترین جایگزین برای آنتی‌بیوتیک است و مصرف روزانه آن را پیشنهاد کرده‌ایم. بهترین مولتی‌ویتامین سبزیجات و میوه‌جات هستند. به برکت تنوع گیاهی و اقلیمی ایران همه نوع میوه و سبزی وجود دارد. بهترین منبع املاح مخصوصاً کلسیم کف‌دریا، صدف، شن و ماسه دریایی هستند. بهترین پاک کنندگان خون و ارگان‌های داخلی ذغال و گیاه‌ها هستند. گفته‌ایم چیزی به اسم سریع آماده شدن قناری، سریع مست شدن، سریع به خواندن افتادن و یا سریع از لک درآمدن وجود ندارد. از دادن ویتامین‌ بپرهیزید. بهترین آماده سازنده ها دان مخلوط و کامل و تغذیه مناسب است. ما همه این موارد را تک‌تک گفته‌ایم اما این‌حال می‌بینیم که هر روز خیل جدیدی از پرورش‌دهندگان و یا تازه‌کاران در دام این مبلغین دروغین دارو‌های شیمیایی می‌افتند. خیلی‌ از این افراد صدمات جبران‌ناپذیری به این پرندگان اسیر در قفس می‌زنند و نهایتاً پرنده را به کُشت می‌دهند .

دوستان عزیز و یاران گرامی، اگر برای خرید قناری سالن کسی می‌روید با دیدن داروخانه مجهز سریعأ خداحافظی کرده و خرید نکرده برگردید . پرنده‌ای که به این داروها معتاد باشد در سالن شما تلف خواهد شد و یا مشکلات جانبی زیادی خواهد داشت . از پروش‌دهنده سوال‌های زیادی در رابطه با تغذیه و روش‌های تقویتی‌اش بپرسید . اگر سبزیجات و میوه‌جات جایی در تغذیه روزانه‌اش ندارد، بدون خرید کردن برگردید . خیلی از فروشندگان ممکن است تظاهر به طبیعی بار آوردن قناری‌های‌شان بکنند اما در واقعیت طور دیگر عمل بکنند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد